Kapitel 3- You got that One thing!

Tidigare:

Cindy's perspektiv:

”Juste! Twitter! Sa jag och rusade till jackfickan där min iPhone låg. Jag loggade direkt in på Twitter och såg att jag hade 236 followers. När jag tittade imorse hade jag bara 235. Jag tittade vem det var, och då började jag att skrika hysteriskt medan tjejerna tystnade.


”Varför skriker du?” frågade Shirin.

Jag kunde inte prata så jag slängde telefonen till henne istället. Bara efter några sekunder började hon också att skrika. Vi hoppade runt på golvet, med glada ansikten och höga glädjeskrik. När både Sacha och Em hade tittat på telefonen kom dom hoppandes till oss, och allt slutade i en stor gruppkram!



Zayn's perspektiv:

Det slutade med att vi alla satt framför TV:n med Pizza i knät. Jag tog upp min mobil för att kolla Twitter. Jag läste vad som stod längst upp;

”My dream came true! Tanx @zaynmalik1D! It's the best day of my life! It begins with that I met you and continue with U followed me! What's next?! ;) xx <33333”

Jag fick ett stort leende på läpparna! Det är alltid lika kul att göra fans glada!

 

 


Cindy's perspektiv:

Jag vaknade av att de andra tjejerna stod och skrek i rummet samtidigt som de hoppade som galningar.

”Vad fan håller ni på med?” frågade jag dom.

”Hallå!?” sa Sacha.

”Det märks att du precis vaknat” skrattade Shirin.

”Kan ni berätta då?!” frågade jag dom.

”Tänk efter lite nu” började Em.

”Oh my god!” utbrast jag och ställde mig upp och började hoppa i sängen.

Jag gav en snabb blick mot klockan, men tittade tillbaka på tjejerna i ett stort leende. Jag var tvungen att vända på huvudet igen och titta vad den egentligen stod på. Hjälp! Hon är redan 11!

”Vi måste äta, klä på oss, sminka oss och dra nu!! skrek jag.

”Va?” undrade Sacha.

”Klockan!” sa jag medan jag tog på mig kläder.

”Jävlar!” utbrast Em som rusade till kylen och plockade fram frukosten vi köpt igår.

”Signeringen är om en halvtimme! Jag kommer dö!” sa jag med skakande ben.

”Jag med!” skrek Shirin.

”Kan jag ha de här kläderna?” frågade jag. Jag hade mina höga midjejeans, ett brunt skärp och ett vitt linne med lite spets.

”Zayn kommer dregla när han ser dig” sa Shirin.

”Jag tar det som ett ja” sa jag skrattandes.

Vi alla satt vid matbordet och slukade frukosten. Om 20 minuter skulle jag få se honom igen, men nu med de andra. Jag kan verkligen inte vänta mer!

”Bra start på dagen” sa Em ironiskt.

”Hoppas vi får ett bättre slut!” sa jag.

”Du ska alltid vända allt negativt till positivt Cindy!” sa Sacha.

”Men vi kan ju inte vara deppiga när vi ska träffa dem!” sa jag.

”Hon har en poäng där” sa Shirin medan hon pekade på mig.

”Nu måste vi seriöst sluta sitta här och pladdra. Vi måste fixa klart oss!” sa Em.

”Håller med!” svarade jag medan jag sprang till badrummet och fixade tandborsten.

Vi alla sprang runt som galningar och letade efter det ena och det andra. Vi behövde kameror, vårat långa fanmail och våra presenter till dem. Efter några minuter befann vi oss vid köpcentret som låg bara några meter från hotellet. Det var fullt av fans, men vi körde tricket vi alltid kör.

”Ursäkta, kan jag komma förbi? Min syster är där framme” sa vi alla medan vi trängde oss fram. Killarna skulle sjunga en låt, och sen var det signering! Vi ville ju såklart ha bra platser, och det fick vi. Vi stod nästan längst fram i mitten. Konferenciern började babbla, men jag hörde bara det sista han sa.

”Ge en stor applåd för One direction!”

Alla fans började skrika och applådera. Killarna kom in, lika fina som vanligt. De kollade ut över alla skrikande fans. Min blick fastnade vid Zayn, såklart!

”Hej!” sa Harry i mikrofonen. Alla började skrika ännu mer. Han små skrattade lite.

”Vi tänkte sjunga One thing” sa Niall.

Vi alla skrek mer än vi någonsin gjort. Musiken startades och Liam började sjunga. Alla sjöng med.

I've tried playing it cool. But when I'm looking at you. I can't ever be brave. Cause you make my heart race.
När Harry började gjorde vi samma rörelser som han gör i musikvideon.

”Shot me out of the sky” Vi tittade på varandra och småfnittrade lite. Det e helt sjukt! Vi står och hoppar och sjunger, med One directon! De mest fantastiska killarna som finns!

Innan låten hade slutat smög vi iväg till höger där signeringen var. Det hade redan börjat bildas en kö, men vi var hyfsat långt fram om man tänker på hur många som är här. Vi fortsatte ändå sjunga med och hoppa tills låten tog slut. Då började vi applådera och skrika istället.

Tack så himla mycket” sa Zayn. Jag skrek helt hysteriskt.

We love you!” skrek jag, tillräckligt högt för att dem skulle höra.

Love you to! Svarade han medan han tittade på mig och log. Herregud! Jag trodde jag skulle svimma när som helst. Tårar rann ner för min kind, och jag kramade genast om Shirin.

Inte gråta. Du vet att dem inte gillar det” viskade hon i mitt öra.

Förlåt, det kommer bara” sa jag och torkade bort dem med utsidan av handen. Killarna lämnade scenen, och konferenciern tog över.

De kommer att sälja den nya singeln, och signera här till vänster om mig sa han och pekade mot oss. Alla sprang som galningar och ställde sig i kön. Skönt att vi ställde oss här innan. Vi stod och väntade i ungefär tio minuter innan de kom. Alla skrek återigen när de satte sig på stolarna vid bordet. De hade som vanligt stora leenden påklistrade. Bordet låg längre in, med stängsel runt. Man fick träffa dem fyra eller fem i taget så det inte skulle bli kaos. Det flöt på ganska bra. Det pirrade i hela kroppen, och jag kunde knappt vänta mer. Jag undrade på vad de skulle säga om presenterna. Tänk om de inte alls skulle tycka om dem. Nu blev jag lite orolig, men det släppte snabbt eftersom det var vår tur nu. Det kändes som jag skulle lyfta från marken och flyga runt jorden sju gånger, men som tur var gjorde jag inte det.

Hej tjejer!” sa Liam.

Hej!” svarade vi alla i kör. Jag gick fram till Zayn. Shirin gick mot Harry, Em till Niall och Sacha till Louis. Stackars Liam fick ingen, än så länge.

Nu förstår jag vad du menade” sa Zayn till mig. Jag svarade med ett ansiktsuttryck som ett stort frågetecken.

Igår på bussen” började han. ”Du sa att vi skulle ses idag. Och det gör vi, nu” skrattade han.

Så du kommer ihåg mig?”sa jag undrades.

Det är klart!” sa han. Han sträckte sig fram och pussade mig på kinden. Jag blev helt stum, men var tvungen att prata ändå.

Förlåt att jag frågar, men kan du göra så igen sa jag fångar det på bild?” sa jag blygt.

Nu säger du förlåt igen ju! Han skrattade litegrann. Men det är klart jag kan” sa han.

Jag höll kameran framför oss. Han lutade sig fram och jag kände hans mjuka läppar mot min kind. Nu hade jag fått mitt kort, men han hade kvar läpparna två sekunder till. WOW! Det var den mest fantastiska pussen jag någonsin fått! Jag levde i en dröm!

Vi tog några bilder, vi hann ta med alla killar. Man fick inte så mycket tid så vi skyndade oss. Vi gav presenterna till dem, men de öppnade de inte än. Shirin sträckte fram vårat långa och fullproppade fanmail.

Wow! Det var inte kort” sa Louis.

Bara tjugosju sidor” svarade Em. Både killarna och vi skrattade.

Jag hade en present jag inte slagit in som jag sträckte fram till Zayn. Det var en triangel.

Det skulle betyda så mycket om du spelade blinka lilla stjärna för mig” sa jag och log mitt största leende.

Jag har inte tränat, men jag kan försöka” sa han.

Jag var beredd med min filmkamera, och tryckte på play.

Blinka lilla stjärna där, hur jag undrar var du är. Fjärran lockar du min syn, lik en diamant i skyn. Blinka lilla stjärna där. Hur jag undrar var du är. Han sjung helt fantastiskt, även om det var en barnsång.


”Tack” sa jag och log.

” Det var så lite så” svarade han. Han sträckte fram triangeln mot mig och väntade på att jag skulle ta emot den.

”Behåll den” sa jag. Han log mot mig, och nickade på huvudet.

”Vi ses ikväll!”sa vi alla innan vi var tvungna att gå.

När vi gått bort en bit från alla, ställde vi oss tillsammans och hoppade och skrek av glädje! Det var den bästa dagen någonsin, och den skulle bara bli bättre!



 

Där var kapitel 3. Förlåt för att ni fått väntat. Hoppas ni gillar det! Innan jag lägger ut kapitel 4 vill jag ha minst 10 kommentarer ;)
Puss!!

Kommentarer
Postat av: Louis' babe ;)

Super bra!

2012-02-05 @ 17:49:57
URL: http://onedmiracles.blogg.se/
Postat av: Louis' babe ;)

MEEEER!!!

2012-02-05 @ 17:50:09
URL: http://onedmiracles.blogg.se/
Postat av: Louis' babe ;)

PhenomeNiall

2012-02-05 @ 17:50:31
URL: http://onedmiracles.blogg.se/
Postat av: Louis' babe ;)

FabulLouis

2012-02-05 @ 17:50:56
URL: http://onedmiracles.blogg.se/
Postat av: Louis' babe ;)

BrilLiam

2012-02-05 @ 17:52:29
URL: http://onedmiracles.blogg.se/
Postat av: Sandra

Awesome! Haha satt och garvade vid triangel scenen! ;) Love youuuuu! <33333

2012-02-05 @ 17:52:54
URL: http://cessies.blogg.se/
Postat av: Louis' babe ;)

FantHarry (Kom inte på nått bätre xP)

2012-02-05 @ 17:55:24
URL: http://onedmiracles.blogg.se/
Postat av: Louis' babe ;)

AmaZayn

2012-02-05 @ 17:55:37
URL: http://onedmiracles.blogg.se/
Postat av: Louis' babe ;)

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-02-05 @ 17:57:03
URL: http://onedmiracles.blogg.se/
Postat av: Louis' babe ;)

Ett till ikväll!!

2012-02-05 @ 17:57:19
URL: http://onedmiracles.blogg.se/
Postat av: Hannaananananana

MERA!!!!!

2012-02-05 @ 18:14:23
Postat av: Emma

Jättebra kapitel!! Gillar verkligen denna novellen ;D

2012-02-05 @ 18:22:23
Postat av: nattha

meer :D

2012-02-05 @ 18:30:21
URL: http://nageltips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0